25 Maja 2023 / Czwartek / 19:00
Klasztor oo. Dominikanów (ul. Złota 9, wejście od ul. Jezuickiej)
Program:
Farnaz MODARRESIFAR – Improwizacje na santur i instrumenty / premiera
Martyna KOSECKA– Homāio na perski ney/flet, santur, perkusję, trio smyczkowe i elektronikę / premiera (Dofinansowano z funduszy Norsk Kulturfond)
Fozié MAJD – Farāghi na skrzypce i wiolonczelę / premiera polska
Farzia FALLAH – Lalayi na trio smyczkowe / premiera polska
Anahita ABBASI – Zavaya / premiera polska
Wykonawcy:
flow unit
Ewa LIEBCHEN – flet
Farnaz MODARRESIFAR – santur
Anna KWIATKOWSKA – skrzypce
Paweł CZARNY – altówka
Mikołaj PAŁOSZ – wiolonczela
Magdalena KORDYLASIŃSKA – perkusja
Idin Samimi MOFAKHAM – elektronika
Martyna KOSECKA – dyrygentka, elektronika, prowadzenie koncertu
IRAN – TRADYCJA I AWANGARDA / premiera programu
Otwartość na świat i świadomość tradycji – to te cechy odnajdziemy w programie wspólnego występu czołowych polskich wykonawców muzyki współczesnej i muzyków z Iranu. Żywe kontakty z Zachodem w latch 60. i 70. XX wieku sprzyjały ujawnieniu się wybitnych talentów, wśród których szczególne miejsce należy się kompozytorce i etnomuzykolożce Fouzieh Majd (ur. 1938). Szerszemu uznaniu jej niezwykle oryginalnych dokonań w dziedzinie twórczości instrumentalnej i elektroakustycznej nie sprzyjała wroga muzyce polityka kulturalna po rewolucji islamskiej. Inaczej niż mieszkająca nadal w Teheranie Majd, wielu irańskich kompozytorów działa w Europie i w Ameryce Północnej, a ich utwory są wykonywane przez renomowane zespoły, w programach najbardziej prestiżowych muzycznych wydarzeń. Kompozytorką o międzynarodowym rozgłosie jest mieszkająca obecnie w San Diego Anahita Abbasi (ur. 1985), która w roku 2017 była jedną z założycielek Stowarzyszenia Irańskich Kompozytorek (IFCA – Iranian Female Composers Association). Utrwalane przez politykę państwa islamskiego patriarchalne widzenie miejsca kobiet w społeczeństwie i kulturze, stwarza trudne do pokonanie przeszkody kobietom pragnącym realizować twórcze ambicje – zadaniem Stowarzyszenia zrzeszającego kompozytorki mieszkające w Iranie i w diasporze jest upodmiotowienie irańskich artystek poprzez „promowanie oryginalności, różnorodności i równości”. Ze Stowarzyszeniem blisko współpracuje Martyna Kosecka (ur. 1989) – polska kompozytorka, która przez wiele lat mieszkała w Teheranie i wraz z Idinem Samimi Mofakhamem (prywatnie jej mężem) zainicjowała tam pierwszy na Bliskim Wschodzie międzynarodowy festiwal muzyki współczesnej. Do młodego pokolenia irańskich kompozytorów należy również działająca w Niemczech Farzia Fallah (ur. 1980).
Zainteresowania irańskich twórczyń i twórców są różnorodne i nie zawsze wykazują związki z muzyczną tradycją ich kraju. Niemniej na program niniejszego koncertu składają się utwory nawiązujące do perskiej kultury muzycznej – najoczywistszym, choć niekoniecznie najważniejszym odniesieniem jest użycie tradycyjnych instrumentów perskich. Najbliżej tradycji znajdziemy się słuchając improwizacji Farnaz Modarresifar (ur. 1989) – mieszkającej w Paryżu wirtuozki santuru (instrument strunowy, rodzaj cymbałów), która do wykonania swego utworu zaprosiła również muzyków polskich.
flow unit + Farnaz Modarresifar: Ewa Liebchen – flet, Anna Kwiatkowska – skrzypce, Paweł Czarny – altówka, Mikołaj Pałosz – wiolonczela, Magdalena Kordylasińska-Pękala – perkusja. Farnaz Modarresifar – santur, Martyna Kosecka – elektronika
Kompozytorki są zrzeszone w Iranian Female Composers Association (IFCA)
Anahita ABBASI (obywatelka świata – 1985) urodziła się i wychowała w Iranie. W 2005 roku przeniosła się do Austrii i kontynuowała studia na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Graz, gdzie studiowała teorię muzyki u Clemensa Gadenstättera i Christiana Utza oraz kompozycję u Beata Furrera i Pierluigiego Billone; ściśle współpracując z Georgesem Aperghisem, Franckiem Bedrossianem i Philippe’em Leroux. Od 2014 roku Abbasi mieszka w San Diego w USA, gdzie obecnie kończy doktorat z kompozycji pod kierunkiem Randa Steigera na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego. W 2014 roku otrzymała stypendium pracy w Experimentalstudio SWR we Freiburgu. Laureatka nagrody Morton Gould ASCAP dla młodych kompozytorów w 2015 r. Abbasi została również nominowana w 2017 r. na Cairo Contemporary Festival jako jedna z „kompozytorek naszych czasów” obok Kaiji Saariaho i Isabel Mundry. W 2019 roku była jedną z laureatek konkursu kompozytorskiego Acht Brücken Festival.
Oprócz nauczania kompozycji, wykładów i warsztatów kuratorskich dotyczących podstaw twórczości oraz zasiadania jako juror w konkursach kompozytorskich, jest także członkiem-założycielem Schallfeld Ensemble w Grazu w Austrii oraz IFCA (Iranian Female Composers Association) w Nowym Jorku, gdzie organizuje koncerty, warsztaty, konferencje, tworzy platformy współpracy i działa na rzecz młodych kompozytorów oraz występuje jako ich rzecznik w prezentacjach ich muzyki.
Martyna KOSECKA – kompozytorka, performerka, dyrygentka, i badaczka muzyki nowej; urodzona 18 stycznia 1989 w Gdyni. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w specjalności kompozycja (klasa prof. Krzysztofa Meyera), oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w specjalności dyrygentura symfoniczno-operowa (klasa prof. Szymona Bywalca). Pełni funkcję jednego z dyrektorów artystycznych Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej w Teheranie (Iran) od 2016 roku. Obecnie mieszka i pracuje w Norwegii, gdzie zaangażowana jest w działalność organizacji VoxLAB, serii koncertowej muzyki współczesnej Periferien, oraz Związku Kompozytorów Norweskich. Od 2019 roku jej kompozycje publikowane są przez Donemus Holland.
Jej utwory wielokrotnie wykonywane były podczas festiwali i koncertów zarówno w Polsce, jak i zagranicą, m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Festiwalu AudioArt w Krakowie, Festiwalu NeoArte Syntezator Sztuk w Gdańsku, rainy days festival (Luksemburg), OstravaDays Festival of New and Experimental Music (Czechy), Tehran Contemporary Music Festival (Iran), Intonal Festival (Szwecja), IMPULS Festival (Austria), Music Biennale Zagreb (Chorwacja), Armel Opera Festival (Austria/Węgry) czy Risuonanze Festival (Włochy). W 2013 roku, wraz z irańskim kompozytorem Idinem Samimi Mofakham, założyła Spectro Centre for New Music, specjalizujące się w organizacji warsztatów oraz organizujące szereg koncertów dotyczących muzyki współczesnej. Ich intensywna działalność przyczyniła się w dużym stopniu do inauguracji International Tehran Contemporary Music Festival, który jest obecnie największym festiwalem dedykowanym muzyce współczesnej, działającym na obszarze Bliskiego Wschodu.
Fozié MAJD (ur w 1938 w Berlinie, Niemcy) jest irańską kompozytorką i etnomuzykolożką.
Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku sześciu lat, a edukację podstawową odbyła w szkole im. Joanny d’Arc w Teheranie. Emanuel Malik Aslanian był jej nauczycielem gry na fortepianie i wpłynął na jej przyszłe myślenie muzyczne. Brała również lekcje gry na wiolonczeli i santurze. Pod koniec lat 40. Majd wyjechała do Anglii na studia muzyczne w szkole „Morton Hall”. Po ukończeniu szkoły średniej i pierwszych próbach kompozytorskich studiowała muzykę na Uniwersytecie w Edynburgu. Następnie Majd wróciła do Iranu i rozpoczęła nauczanie „Historii muzyki zachodniej” w konserwatorium muzycznym w Teheranie oraz kontrapunktu w Teherańskim Instytucie Muzykologii. W 1966 roku, po otrzymaniu stypendium rządu francuskiego, wyjechała do Francji, by studiować kompozycję u Nadii Boulanger. Następnie, w 1968 roku, po otrzymaniu stypendium Narodowego Radia i Telewizji Iranu NIRT, wyjechała na studia etnomuzykologiczne pod kierunkiem Trần Văn Khê na Sorbonie. Wróciła do Iranu w 1971 roku. Po powrocie do kraju rozpoczęła badania nad ludowym i klasycznym irańskim systemem muzycznym „radif” w Centrum Ochrony i Upowszechniania Muzyki Iranu. Ponadto na początku lat 70. założyła „Music Collection and Recognition Group” w Narodowym Irańskim Radiu i Telewizji w Iranie i zapraszając różnych muzyków, organizowała programy artystyczne na Shiraz Festival of Arts i Mashhad Toos Festival. organizacji było zbieranie i archiwizowanie perskich pieśni ludowych w National Iranian Radio and Television (NITV) z różnych regionów i plemion irańskich, podczas podróży w latach 1971 do 1979 r. do Khorasanu, Sistanu i Beludżystanu, Hormozganu i prowincji Bushehr.
Farzia FALLAH, urodzona w Teheranie (Iran), od 2007 roku mieszka w Niemczech. Studiowała kompozycję w Akademii Sztuk Pięknych w Bremie u prof. Younghi Pagh-Paan i prof. Jörga Birkenköttera, Hochschule für Musik und Tanz Köln oraz Hochschule für Musik Freiburg z prof. Johannesem Schöllhornem. Obecnie mieszka w Kolonii jako freelancerka, pracując na arenie międzynarodowej z zespołami i muzykami z Danii, Anglii, Francji, Niemiec, Iranu, Włoch, Tajwanu i Stanów Zjednoczonych. Wykonania jej utworów miały miejsce na renomowanych festiwalach, jak Wittener Tage für Neue Kammermusik (DE), Acht Brücken Festival Köln (DE), Transart Festival Bozen (Włochy), Aldeburgh Festival (Wielka Brytania) i Bludenzer Tage zeitgemäßer Musik (AT). W 2023 roku otrzymała Heidelberger Künstlerinnenpreis. Została również nagrodzona przez Forum Junger Komponisten w Bawarskiej Akademii Sztuk Pięknych (2022) oraz uzyskała Oldenburger Kompositionspreis für Zeitgenössische Musik (2020). Była stypendystką Deutsches Studienzentrum w Wenecji, Archiv Frau und Musik we Frankfurcie oraz Künstlerdorf Schöppingen, Künstlerhaus Lauenburg i Künstlerhof Schreyahn. W 2023 roku ukaże się jej monograficzna płyta nakładem wydawnictwa WERGO we współpracy z Edition Zeitgenössische Musik.
Farnaz MODARRESIFAR (ur. w 1989 r. w Teheranie, Iran) jest francusko-irańską kompozytorką i wirtuozką santuru (rodzaj perskich cymbałów). Karierę rozpoczęła jako muzyczka w Konserwatorium Narodowym w Teheranie, a później uzyskała tytuł licencjata pierwszej klasy w zakresie gry na santurze na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Teheranie. Uzyskała dyplom I stopnia z kompozycji w École Normale de Musique de Paris im. Alfreda Cortota i CRR de Boulogne-Billancourt. Posiada również dyplom z improwizacji i muzykologii Pôle Supérieur Paris Boulogne-Billancourt i Uniwersytet Paryskiego.
Od 2012 roku występuje z wieloma cenionymi zespołami. Występowała w Radiu France-Musique oraz na wielu festiwalach muzycznych i rezydencjach. Modarresifar jest jedną z najbardziej znanych muzyków grających na santurze i otrzymała kilka nagród jako m.in. kompozytorka i muzyk, w tym nagrodę im. Alaina Louviera, nagrodę kompozytorską ACIMC, I nagrodę na Festiwalu Solistów w Teheranie, Festiwalu Konserwatoriów Sztuk Pięknych Iranu oraz Ava-ye-Mehr Festival. Jest członkinią Narodowej Organizacji Elity Iranu. Jako kompozytorka została wybrana do „Akademii Młodych Kompozytorów” Orchestre de Chambre de Paris, która w latach 2022-2023 realizuje prawykonania jej kompozycji w Philharmonie de Paris i Théâtre du Chatelet. Jest także, z Georgesem Aperghisem, zakontraktowaną kompozytorką Atelier de Composition w 2023 roku.
flow unit
„Flow” w nazwie zespołu to odpowiedź na pytanie, jakie w czasie prób zadali sobie pianista Adam Kośmieja, skrzypaczka Anna Kwiatkowska i wiolonczelista Mikołaj Pałosz: Dlaczego to robimy? Dlaczego gramy utwory najambitniejsze, stawiające przed wykonawcami najbardziej wymagające zadania? Chodzi właśnie o ten flow: „o stan satysfakcji i euforii wywołany całkowitym oddaniem się jakiejś czynności” (Wikipedia).
Trio złożone ze wspomnianych instrumentalistów jest trzonem zespołu, do którego do zadań na większą obsadę dołączają inni dobrze znani na scenie muzyki nowej wykonawcy: flecistka Ewa Liebchen, klarnecista Julian Paprocki, altowiolista Paweł Czarny, perkusistka Magdalena Kordylasińska-Pękala i inni. Jako trio zespół rozpoczął działalność we wrześniu 2020 r. koncertem zapowiadającym festiwal Warszawska Jesień. W roku 2022 flow unit pojawił na wielu wydarzeniach z nowymi programami: na festiwalu Kody w Lublinie (maj) z programem zbudowanym wokół Księżycowego Pierrota Arnolda Schönberga, na koncercie zapowiadającym festiwal Warszawska Jesień (lipiec), na wspólnych występach z młodymi instrumentalistami w Warszawie i w Radomiu (październik), w Filharmonii Łódzkiej (listopad), w warszawskim Promie Kultury i w teatrze TR Warszawa (listopad), w Studio im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie (grudzień). Szczególnie ambitnym, pionierskim i zakrojonym na szeroką skalę przedsięwzięciem realizowanym przez członków zespołu są adresowane do młodych wykonawców pierwsze Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki w Bydgoszczy, które odbyły się na przełomie lipca i sierpnia 2022 r. Plany na rok 2023 obejmują między innymi kontynuowanie „Kursów”, sceniczny projekt przygotowany z mimem i reżyserem Bartłomiejem Ostapczukiem, prawykonania utworów polskich i zagranicznych, występy w salach koncertowych Polski, Wielkiej Brytanii i Norwegii.
Ewa LIEBCHEN – flecistka, solistka i kameralistka, specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Dokonała licznych wykonań i prawykonań dzieł muzyki polskiej. Wiele z nich powstało na zamówienie w ramach programu Zamówienia kompozytorskie MKiDN.
Jest absolwentką Accademia Italiana del Flauto (2002) w klasie fletu prof. Raymond Guiot i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie fletu prof. Jadwigi Kotnowskiej (2005). Laureatka ogólnopolskich, a także międzynarodowych konkursów muzycznych jako solistka i kameralistka. Stypendystka takich organizacji jak: Fundacja Kultury, ZAiKS, Top Wind czy Accademia Musicale Chigiana. Jest również dwukrotną laureatką Programu Stypendialnego MKiDN „Młoda Polska”. W ramach działalności pedagogicznej prowadzi prezentacje i warsztaty z zakresu współczesnego wykonawstwa dla instrumentalistów, pedagogów i kompozytorów. Gościła z wykładami na uczelniach muzycznych (AM im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, AM im. S. Moniuszki w Gdańsku, AM im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi). Jako artysta-rezydent była zapraszana na Międzynarodowe Letnie Kursy Kompozytorskie Synthetis w Radziejowicach (2015, 2017), a także była gościem Sichuan Conservatory of Music (SCCM) w Chendgu w Chinach (2017). Jest flecistką Chain Ensemble, zespołu zajmującego się wykonawstwem muzyki nowej prowadzonego przez prof. Andrzeja Bauera. Od piętnastu lat współtworzy też duet fletowy Flute O’Clock. W 2010 roku nakładem wydawnictwa DUX ukazała się pierwsza płyta zespołu. Album Now otrzymał wyróżnienie miesięcznika Hi-Fi i Muzyka dla Płyty Roku 2010 oraz został nominowany do nagrody Fryderyk 2011 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. Flecistka ma na swoim koncie płyty z muzyką polskich kompozytorów – Sławomira Kupczaka i Dominika Karskiego, które ukazały się nakładem wydawnictw DUX i Bôłt Records. W 2018 roku również nakładem wydawnictwa Bôłt Records ukazała się jej pierwsza solowa płyta Electric Sheep. Utwór z tej płyty – dedykowany flecistce „Halny” Sławomira Kupczaka – otrzymał rekomendację 66. Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów. Kolejny projekt płytowy „Goodnight Mr. Górecki” (Bôłt Records) nagrany wraz z Emilią Karoliną Sitarz (fortepian), Barbarą Kingą Majewską (sopran) i Hubertem Zemlerem (perkusja) ukazał się w październiku 2020 roku, w 10. rocznicę śmierci kompozytora.
Premiera najnowszej solowej płyty „Dizzy Divinity” (Bôłt Records) miała miejsce jesienią 2022 roku na festiwalu Sacrum Profanum.
Anna KWIATKOWSKA (1978) ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie . Brała udział w licznych kursach mistrzowskich oraz w kursach Impuls w Grazu i Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie. W latach 1998-2008, jako liderka tria smyczkowego Violarium, dała wiele koncertów w Polsce i za granicą (Niemcy, Włochy, Austria, Litwa, Szwajcaria, Holandia, Meksyk). Anna Kwiatkowska występuje jako solistka wykonując zarówno wybitne pozycje współczesnego repertuaru skrzypcowego (m.in. Berio, Boulez, Carter, Haas, Kurtág, Nono, Saariaho, Sørensen), jak utwory napisane specjalnie dla niej przez czołowych polskich kompozytorów (m.in. Wojciech Blecharz, Wojciech Ziemowit Zych, Jagoda Szmytka, Sławomir Wojciechowski, Sławomir Kupczak, Artur Kroschel, Rafał Zapała, Wojciech Błażejczyk, Dominik Karski). Występowała m.in. na Dniach Nowej Muzyki Włoskiej i Dniach Nowej Muzyki Duńskiej w Krakowie, Festiwalu Muzyczne Lato w Kopenhadze, Bendigo International Festival of Exploratory Music w Australii, International Chamber Music Festival w Pekinie, Festiwalu Audio Art w Krakowie, festiwalu Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Poznańskiej Wiośnie Muzycznej, Festiwalu „Łańcuch” i na Warszawskiej Jesieni. Współpracowała z zespołem MusikFabrik w Kolonii występując na ważnych wydarzeniach i w prestiżowych miejscach, jak Musikfest w Berlinie czy Jahrhunderthalle w Bochum. Anna Kwiatkowska jest współorganizatorką edukacyjnych warsztatów muzyki współczesnej dla młodzieży w ramach cyklu „Harmonie i Hałasy” oraz edukacyjnego cyklu „Dźwiękowisko” we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca. Jej płyta „Eidos”, nagrana wspólnie z pianistką Joanną Opalińską, została nominowana do Nagrody Fryderyk 2017 w kategorii muzyki kameralnej. Kwiatkowska jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Występuje z warszawskim zespołem Chain Ensemble. Współczesną muzykę wykonuje również w utworzonym z wiolonczelistą Mikołajem Pałoszem i z pianistą Adamem Kośmieją zespole flow unit oraz w duecie z Mikołajem Pałoszem, z którym w roku 2021 nagrała płytę „Aure” (Requiem Records).
Paweł CZARNY – altowiolista Royal String Quartet od 2018 roku. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Piotra Reicherta i Katarzyny Budnik-Gałązki. Laureat II nagrody Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej, III nagrody oraz nagrody specjalnej w III Wrocławskim Konkursie Młodych Altowiolistów, a także III nagrody (wraz z Kwartetem Tesseris) w I Międzynarodowym Konkursie Kwartetów Smyczkowych w Radomiu.
Jako członek kwartetu Royal jest współtwórcą festiwalu Kwartesencja. Występował z zespołem podczas: Sacrum Profanum, Festiwalu im. Witolda Lutosławskiego „Łańcuch”, Festiwalu Pawła Mykietyna – Konteksty, Festiwalu Trzy-Cztery, Festiwalu Beethovenowskiego w Moskwie, Letniego Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Festiwalu Muzyki Ukraińskiej. Koncerty zespołu były wielokrotnie transmitowane na antenie TVP Kultura oraz Programu Drugiego Polskiego Radia. Polskie Wydawnictwo Muzyczne powierzyło Kwartetowi opracowanie oraz pierwsze wykonanie niepublikowanych dotąd dwóch Kwartetów Smyczkowych Grażyny Bacewicz. Koncert odbył się w listopadzie 2021 roku.
Lider grupy altówek w orkiestrze kameralnej Chain Ensemble prowadzonej przez Andrzeja Bauera. Jest również członkiem tria Trimagine (II nagroda oraz Nagroda specjalna im. Czesława Niemena na Festiwalu Folkowym Polskiego Radia „Nowa Tradycja” w maju 2019).
Występował w koncertach kameralnych z członkami Berliner Philharmoniker podczas Letniej Akademii Muzyki w Lusławicach. Współpracował z wieloma artystami i artystkami: Agatą Szymczewską, Bartłomiejem Niziołem, Kevinem Kennerem, Bruno Canino, José Gallardo, Jakubem Jakowiczem i Szymonem Krzeszowcem podczas Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki „Ensemble”, odbywającego się na Zamku Książ w Wałbrzychu. Jest członkiem Accademia Gustav Mahler w Bolzano we Włoszech. W składzie YouTube Symphony Orchestra wystąpił w Nowym Jorku w Carnegie Hall. Dokonał nagrania „Tria na flet, altówkę i harfę” Mieczysława Wajnberga (wraz z Antoniną Styczeń i Zuzanną Federowicz) dla wytwórni TACET – płyta została nominowana do International Classical Music Awards 2018. Jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci.
Mikołaj PAŁOSZ (1976), niezależny wiolonczelista, specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej i awangardowej. Uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Jest zdobywcą nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in. Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie oraz Konkursie Wiolonczelowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie. Występuje m.in. na festiwalach: Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Festiwalu Prawykonań Polska Muzyka Najnowsza, Poznańska Wiosna Muzyczna, Audio Art i Ad Libitum. Jest stałym członkiem Warszawskiej Grupy Cellonet oraz Chain Ensemble. Jako członek zespołu wiolonczelowego Conjunto Ibérico, z siedzibą w Holandii, w latach 1998-2008 koncertował w Europie, Brazylii, Meksyku i USA. Jego solowa płyta „Cellovator” ukazała się w 2008 r. W ramach stypendiów twórczych M. st. Warszawy i Ministra KiDN stworzył zbiór etiud na wiolonczelę solo „Pretudes” (2012) oraz kompozycje audiowizualne Dłubak Soundsystem (2012) i AVC (2016). Ze skrzypaczką Anną Kwiatkowską tworzy duet oraz z pianistą Adamem Kośmieją trio flow unit, prezentujące repertuar współczesny i najnowszy. Mikołaj Pałosz inicjuje powstawanie nowych dzieł i jest wykonawcą wielu premier, w tym utworów jemu dedykowanych. We wrześniu 2021 r. ukazała się jego płyta zatytułowana „Aure” nagrana w duecie z Anną Kwiatkowską (Requiem Records).
Magdalena KORDYLASIŃSKA-PĘKALA to perkusistka specjalizująca się w wykonawstwie kameralnej i solowej muzyki XX i XXI wieku. Laureatka Paszportu Polityki oraz innych prestiżowych nagród i stypendiów. Na co dzień współpracuje z Miłoszem Pękalą, z którym tworzą duet perkusyjny Pękala|Kordylasińska|Pękala, zespołem muzyki nowej Chain Ensemble prowadzonym przez wybitnego wiolonczelistę Andrzeja Bauera oraz Hashtag Ensemble. Magdalena współtworzy kwartet Kwadrofonik (dwa fortepiany, dwie perkusje), z którym koncertuje na całym świecie (Polska, Niemcy, Rosja, Brazylia, Izrael, Japonia) wykonując utwory XX i XXI wieku oraz własne kompozycje kwartetu – opracowania polskich melodii i pieśni ludowych – Folklove, Requiem Ludowe. Jako solistka oraz kameralistka brała udział w wielu festiwalach i koncertach w kraju oraz poza jego granicami, m.in.: Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Donaueschingen Musiktage, Klang Festival, Słuchy, Music Design Form. W 2021 roku zespół Kwadrofonik wraz z Melą Koteluk otrzymał nagrodę Fryderyk w kategorii muzyka poetycka za album „Astronomia poety. Baczyński”.
Współpracuje z takimi artystami jak: Felix Kubin, Asuna Arashi, Hania Rani, Mela Koteluk, Katarzyna Myćka, Hubert Zemler, Adam Strug, Mitch&Mitch.
Perkusistka prowadzi również działalność dydaktyczną. Od wielu lat jest nauczycielem w ZPSM nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie a od 2018 roku jest także adiunktem w klasie perkusji Akademii Sztuki w Szczecinie. Jako nauczycielka i muzyk koncertująca jest zapraszana do prowadzenia kursów i warsztatów perkusyjnych dla uczniów, studentów oraz nauczycieli.
Magdalena pochodzi ze Szczecina. W 2006 r. z wyróżnieniem ukończyła studia w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie a swój warsztat artystyczny szlifowała także podczas studiów w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Kopenhadze, w klasie perkusji prof. Gerta Mortensena. W 2020 roku otrzymała tytuł doktora sztuki w dziedzinie artystycznej sztuki muzycznej.