16. Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej
KODY
20–23 listopada 2024

PROGRAM - Audrey CHEN SOLO (hyper-extensions for voice and analog electronics)

Audrey CHEN SOLO (hyper-extensions for voice and analog electronics)

27 Maja 2023 / Sobota / 21:00

Klasztor oo. Dominikanów (ul. Złota 9, wejście od ul. Jezuickiej)

Program:

Audrey Chen stworzyła bezkompromisową i idiosynkratyczną muzykę, ściśle zdyscyplinowaną, choć akustycznie dziką i ciężką od implikacji. Jej ultra-werbalne wokalizy, często przypominające sugestywną i emocjonalnie naładowaną poezję dźwiękową François Dufréne’a czy Henri Chopina, odsłaniają fizjologiczne aspekty wypowiedzi, które są ukryte w standardowej artykulacji i codziennej mowie. Mięsisty, napędzany oddechem i spotęgowany śliną głos Chen emanuje nie tylko z ust, ale z przestrzeni górnych partii ciała, tętnic, żył i wnętrzności.

__Julien Cowley, THE WIRE

Audrey CHEN jest muzykiem amerykańską muzyczką w drugim pokoleniu, z korzeniami chińskimi i tajwańskimi. Urodziła się w rodzinie naukowców, lekarzy i inżynierów pod Chicago w 1976 roku. Porzucając rodzinną tradycję, w wieku 8 lat zwróciła się ku muzyce – wiolonczeli, a w wieku 11 lat ku głosowi. Po latach klasycznej i konserwatoryjnej nauki na obu instrumentach, ze specjalizacją w muzyce dawnej i nowej, w 2003 roku rozpoczęła poszukiwania i dialog z dźwiękiem, w poszukiwaniu bardziej indywidualnej estetyki. Od tego czasu, używając wiolonczeli, głosu i okazjonalnie analogowej elektroniki, Chen zagłębia się w swoją własną wersję narracji i nielinearnego opowiadania historii. Duża część jej muzyki jest improwizowana, całkowicie nieprzetworzona, a jej podejście do niej jest niezwykle osobiste i wynikające z najgłębszych emocji.

Jej gra eksploruje możliwości syntezatora analogowego, dźwięków preparowanych oraz tradycyjnych i rozszerzonych technik zarówno w głosie jak i wiolonczeli. Przez prawie dwie dekady jej głównym zainteresowaniem była indywidualna praca z wiolonczelą, głosem i elektroniką, aby znów powracać do wykorzystywania głosu jako głównego instrumentu.

Bilety

Wstęp wolny. Obowiązują wejściówki.

Skip to content