22 Listopada 2024 / Piątek / 20:00
Sala Czarna w Galerii Labirynt, ul. Popiełuszki 5
Wyjątkowy projekt audiowizualnej współpracy, stworzony w 2021 roku przez muzyków i kompozytorów – Klarę Lewis i Nik Colk Void, we współpracy z artystą wizualnym Pedro Maia. W ramach tej kolaboracji, Klara Lewis i Nik Colk Void badają granice przestrzeni dźwiękowej, które którą wytwarzają w swoich solowych projektach muzycznych. Gitary, syntezatory, systemy modularne eurorack, głos, samplowanie i obróbka dźwięku są prezentowane w bezkompromisowy sposób. Podejście do tych tematów Lewis i Void daje interesujący efekt, gdzie artystki tworzą zabawny kolaż dźwiękowych zawirowań, splatając Pop i Noise oraz łącząc ich wersje „delikatnego techno” i „brutalnego ambientu”. Podczas występów na żywo, Lewis i Void towarzyszą wizualizacje Pedro Mai, który korzysta z manipulacji analogową taśmą filmową 16mm jako punktu wyjścia, eksplorując możliwości materialności i formy w analogowym i żywym medium. Projekt ten był prezentowany na międzynarodowych festiwalach i w różnych miejscach, takich jak Dark MoFo (Tasmania), Ultima Festival w Henie Onstad Art Center (Oslo), L.E.V. Festival (Gijón) oraz Conflux Festival (Rotterdam).
Ceniona rzeźbiarka dźwięku ze Sztokholmu, która prezentuje swoje audiowizualne pokazy zarówno w klubach, jak i galeriach sztuki na całym świecie, a także była uznawana za jedną z najważniejszych postaci festiwali takich jak Atonal, Mutek, Sonar i Semibreve. Lewis tworzy swoje dzieła na bazie silnie zmanipulowanych sampli i nagrań terenowych, tworząc unikalną mieszankę elementów organicznych i cyfrowych. Wydała liczne, dobrze przyjęte albumy nakładem Editions Mego, m.in. „Ett”, „Too”, „Ingrid”, „Ingrid Live at Fykinggen” i „Live in Montreal 2018”. Oprócz swojej solowej twórczości, prowadzi aktywne projekty współpracy z Simonem Fisherem Turnerem i Pederem Mannerfeltem.
Brytyjska artystka i muzyczka elektroniczna, ciesząca się dużą renomą za swoje eksperymentalne podejście do dźwięku i współpracy. Ma na koncie osiem uznanych albumów studyjnych z takimi grupami muzycznymi jak Factory Floor (z Gabrielem Gurnseyem i Dominikiem Butlerem), Carter Tutti Void (z Chrisem Carterem i Cosey Fanni Tutti) oraz NPVR (z nieżyjącym Peterem Rehbergiem). Współpracowała z wytwórniami takimi jak Mute, DFA, Blast First, Editions Mego i Industrial. Jej debiutancki album solowy „Bucked Up Space” zostanie wydany w tym roku (8 kwietnia) nakładem Editions Mego. Ważniejsze występy na żywo, zarówno solowe, jak i we współpracy z innymi artystami, miały miejsce m.in. na festiwalach CTM, Unsound, Incubate, Pitchfork (NY, Paryż, Chicago), Moog, Coachella, GRM Paris, Club2Club, LEV, Semibreve i Rewire. Brała udział w rezydencjach artystycznych w takich miejscach jak Barbican, ICA w Londynie, Zabludowicz Gallery, Lisson Gallery, Art Basel, Fiorucci Trust (wyspa Stromboli) oraz Galleriapiù Gallery (Bolonia).
Portugalski filmowiec (z siedzibą w Berlinie), pracujący głównie z taśmą filmową 16mm i 8mm, przesuwający granice i estetykę kina analogowego poprzez manipulację surowymi materiałami i kwestionowanie tradycyjnych procesów filmowych. Jego prace były prezentowane i wystawiane na renomowanych festiwalach filmowych, w instytucjach i galeriach, takich jak The Barbican Center, Serralves Museum, Tokyo Contemporary Art Museum oraz Armenian Centre for Contemporary Experimental Art. Maia współpracował z takimi artystami jak Patti Smith, Charlotte Gainsbourg i Lucrecia Dalt, a także z muzykami takimi jak Vessel, Shackleton, Visionist, Shapednoise, Jacaszek, Lee Ranaldo, Fennesz, prezentując swoje prace na żywo na festiwalach takich jak Sonar, Unsound, Berlin Atonal i Mutek.