22 Listopada 2024 / Piątek / 20:00
Sala Czarna w Galerii Labirynt, ul. Popiełuszki 5
Wyjątkowy projekt audiowizualnej współpracy, stworzony w 2021 roku przez muzyków i kompozytorów – Klarę Lewis i Nik Colk Void, we współpracy z artystą wizualnym Pedro Maia. W ramach tej kolaboracji, Klara Lewis i Nik Colk Void badają granice przestrzeni dźwiękowej, które którą wytwarzają w swoich solowych projektach muzycznych. Gitary, syntezatory, systemy modularne eurorack, głos, samplowanie i obróbka dźwięku są prezentowane w bezkompromisowy sposób. Podejście do tych tematów Lewis i Void daje interesujący efekt, gdzie artystki tworzą zabawny kolaż dźwiękowych zawirowań, splatając Pop i Noise oraz łącząc ich wersje „delikatnego techno” i „brutalnego ambientu”. Podczas występów na żywo, Lewis i Void towarzyszą wizualizacje Pedro Mai, który korzysta z manipulacji analogową taśmą filmową 16mm jako punktu wyjścia, eksplorując możliwości materialności i formy w analogowym i żywym medium. Projekt ten był prezentowany na międzynarodowych festiwalach i w różnych miejscach, takich jak Dark MoFo (Tasmania), Ultima Festival w Henie Onstad Art Center (Oslo), L.E.V. Festival (Gijón) oraz Conflux Festival (Rotterdam).
Ceniona rzeźbiarka dźwięku ze Sztokholmu, która prezentuje swoje audiowizualne pokazy zarówno w klubach, jak i galeriach sztuki na całym świecie, a także była uznawana za jedną z najważniejszych postaci festiwali takich jak Atonal, Mutek, Sonar i Semibreve. Lewis tworzy swoje dzieła na bazie silnie zmanipulowanych sampli i nagrań terenowych, tworząc unikalną mieszankę elementów organicznych i cyfrowych. Wydała liczne, dobrze przyjęte albumy nakładem Editions Mego, m.in. „Ett”, „Too”, „Ingrid”, „Ingrid Live at Fykinggen” i „Live in Montreal 2018”. Oprócz swojej solowej twórczości, prowadzi aktywne projekty współpracy z Simonem Fisherem Turnerem i Pederem Mannerfeltem.
Brytyjska artystka i muzyczka elektroniczna, ciesząca się dużą renomą za swoje eksperymentalne podejście do dźwięku i współpracy. Ma na koncie osiem uznanych albumów studyjnych z takimi grupami muzycznymi jak Factory Floor (z Gabrielem Gurnseyem i Dominikiem Butlerem), Carter Tutti Void (z Chrisem Carterem i Cosey Fanni Tutti) oraz NPVR (z nieżyjącym Peterem Rehbergiem). Współpracowała z wytwórniami takimi jak Mute, DFA, Blast First, Editions Mego i Industrial. Jej debiutancki album solowy „Bucked Up Space” zostanie wydany w tym roku (8 kwietnia) nakładem Editions Mego. Ważniejsze występy na żywo, zarówno solowe, jak i we współpracy z innymi artystami, miały miejsce m.in. na festiwalach CTM, Unsound, Incubate, Pitchfork (NY, Paryż, Chicago), Moog, Coachella, GRM Paris, Club2Club, LEV, Semibreve i Rewire. Brała udział w rezydencjach artystycznych w takich miejscach jak Barbican, ICA w Londynie, Zabludowicz Gallery, Lisson Gallery, Art Basel, Fiorucci Trust (wyspa Stromboli) oraz Galleriapiù Gallery (Bolonia).
Portugalski filmowiec (z siedzibą w Berlinie), pracujący głównie z taśmą filmową 16mm i 8mm, przesuwający granice i estetykę kina analogowego poprzez manipulację surowymi materiałami i kwestionowanie tradycyjnych procesów filmowych. Jego prace były prezentowane i wystawiane na renomowanych festiwalach filmowych, w instytucjach i galeriach, takich jak The Barbican Center, Serralves Museum, Tokyo Contemporary Art Museum oraz Armenian Centre for Contemporary Experimental Art. Maia współpracował z takimi artystami jak Patti Smith, Charlotte Gainsbourg i Lucrecia Dalt, a także z muzykami takimi jak Vessel, Shackleton, Visionist, Shapednoise, Jacaszek, Lee Ranaldo, Fennesz, prezentując swoje prace na żywo na festiwalach takich jak Sonar, Unsound, Berlin Atonal i Mutek.
Zapraszamy do rezerwacji bezpłatnych wejściówek na stronie Kicket.com. Ze względu na ograniczoną pojemność sal koncertowych, liczba miejsc jest ograniczona. Do zobaczenia na KODACH!
We invite you to book your free tickets on Kicket.com. Due to the limited capacity of the concert halls, the number of seats is limited. See you at CODES!