22 Listopada 2024 / Piątek / 22:30
Sala Czarna w Galerii Labirynt, ul. Popiełuszki 5
Mo’ong podchodzi do dekolonizacji swojej praktyki muzycznej poprzez introspektywną analizę różnorodnych tradycji muzycznych, które nosi w sobie – od nowoczesnej muzyki zachodniej po dźwięki przodków z jawajskiego gamelanu. Ta samoanaliza skłania go do interakcji z otaczającym go środowiskiem, gdzie zbiera znalezione przedmioty i bada ich ukryte właściwości akustyczne. Poprzez intuicyjny proces strojenia przekształca te dźwięki w innowacyjne kompozycje. Centralnym elementem praktyki Mo’onga jest odrzucenie konwencjonalnych ram, pozwalając przedmiotom rezonować w ich najczystszej formie. Ominięcie formalnych struktur swojego muzycznego wykształcenia pozwala Mo’ongowi traktować te obiekty nie tylko jako instrumenty, ale jako autonomiczne podmioty dźwiękowe, z których każdy ma swój własny głos i tożsamość w kompozycji.
Urodzony w Bangkoku, wychowany na Jawie, Johanes „Mo’ong” Santoso Pribadi jest eksperymentalnym kompozytorem i twórcą instrumentów. Jego głównym obszarem zainteresowań jest muzyka Nusantary, czyli muzyka Indonezji.
Mo’ong rozpoczął studia od muzyki klasycznej zachodniej, specjalizując się w grze na kontrabasie, ale szybko wrócił do swoich korzeni, aby zgłębiać mądrość jawajskiego folkloru. Kontynuował studia magisterskie w zakresie sztuki na Indonezyjskim Instytucie Sztuki w Surakarcie, gdzie uzyskał tytuł magistra w dziedzinie kompozycji muzycznej pod kierunkiem kompozytora Rahayu Supanggaha. W 2015 roku został wybrany jako młody, wschodzący kompozytor na IRC+ (International Rostrum of Composer).
Mo’ong brał udział w wielu krajowych i międzynarodowych projektach tworząc w różnych gatunkach muzycznych, a także w interdyscyplinarnych projektach związanych z nowoczesnym tańcem, teatrem, współczesnym teatrem lalek, sztuką instalacyjną i performansem. W 2015 roku zainicjował projekt „Limbah Berbunyi”, w ramach którego tworzył i komponował instrumenty muzyczne z znalezionych przedmiotów lub śmieci. Kolejnym niedawnym projektem jest „Raja Kirik”, eksperymentalny duet zgłębiający temat wojny w czasie holenderskiej okupacji Indonezji. Mo’ong pracował również jako projektant dźwięku. Napisał też muzykę do kilku niezależnych filmów.
Zapraszamy do rezerwacji bezpłatnych wejściówek na stronie Kicket.com. Ze względu na ograniczoną pojemność sal koncertowych, liczba miejsc jest ograniczona. Do zobaczenia na KODACH!
We invite you to book your free tickets on Kicket.com. Due to the limited capacity of the concert halls, the number of seats is limited. See you at CODES!